Guasha Therapie paard

Guasha is een van de schraaptechnieken afkomstig uit Zuidoost-Azië, welke al meer dan tweeduizend jaar oud is. In oude geschriften van zo'n 200 jaar voor Christus, was er al sprake van een schraapmethode om klachten en/of ziekten uit het lichaam te schrapen.

Guasha is gericht op het verwijderen van afvalstoffen uit ons lichaam en het tot stand brengen van een betere doorstroming van Qi en Bloed.

Guasha is een schraaptechniek gericht op het verwijderen van afvalstoffen uit ons lichaam en het tot stand brengen van een betere doorstroming van Qi en Bloed.

Met de speciale Guashasteen worden banen op de huid gemaakt waardoor de doorbloeding geactiveerd wordt.
Is er gezond bindweefsel dan blijft de huid mooi roze en is het een weldadig gevoel.
Zijn er blokkades en zit het bindweefsel vol met afvalstoffen dan kan er een diepere kleur rood onder de huid ontstaan, de Sha.
Door het vacuum effect van het maken van de banen met de steen gaan de broze wanden ,van de kleine haarvaatjes die vervuild zijn, stuk. Dit kan wat gevoelig aanvoelen maar de behandeling wordt dan aangepast zodat het niet pijnlijk wordt.
Zijn na een paar behandelingen de haarvaatjes en bloedvaten weer schoon dan ontstaat er weer alleen een mooie roze huid en onderliggend bindweefsel, spieren, gewrichten en organen worden weer vitaal.

Ook kan de huid op sommige plekken juist wit blijven, hier is bijna helemaal geen doorbloeding meer.
Door de Guasha kan deze weer terug komen zodat de cellen weer voeding krijgen, kunnen afvoeren en er weer herstel plaatsvindt.

Guasha kan bij meer dan 400 klachten/ziekten worden toegepast. Zowel als een preventief middel, als een middel om daadwerkelijk een klacht te verhelpen of een ziekte te verlichten /genezen.
De lijst van klachten/ziekten bij mensen die met Guasha behandeld kunnen worden is te lang om hier beschreven te worden maar bestaat o.a. uit :

• Alle pijnsymptomen
• Nek- en Schouderklachten
• Hoofdpijnen en migraine
• Rugklachten
• RSI
• Stress, Burn-out
• Reumatische klachten
• Astma
• Verteringsstoornissen
• Stofwisselingsstoornissen
• Hoge bloeddruk
• Chronische Vermoeidheid

Guasha:

· bevordert de bloedsomloop
· ontgift en ontzuurt
· stimuleert het immuunsysteem
· neemt blokkaden en pijn weg
· stimuleert werking van de organen
· regenereert en revitaliseert (life-extension)
· vermindert spanning (stress), moeheid en burn-out
· brengt emoties opnieuw in evenwicht
· ontspant en bevordert helderheid van geest

Bij paarden:
* Hoefbevangenheid
* PPPID (Cushing)
* Spierbevangen
* Hormoonklachten
* Luchtwegklachten
* etc

Guasha voor mensen:

De spectaculaire detox resultaten van guasha worden bereikt door de gelijktijdige inwerking op de huid, het bindweefsel, het lymfesysteem, de meridianen, de spieren, de bloedvaten, het zenuwstelsel, de hersenen, het immuunsysteem en daardoor overeenkomstige functies, systemen en organen van het gehele lichaam. bron: http://www.humanhorse.nl/#!nl/guasha-therapie/

De behandeling voor mensen vindt plaats in mijn behandelruimte in Velp (in overleg is dit anders mogelijk). Tijdens de schouder-nek en rug behandeling zit je op een massagestoel en de behandeling duurt een uur.

Visit Us On FacebookVisit Us On TwitterVisit Us On LinkedinVisit Us On Google Plus